Vihdoinkin lämpö suosii lomalaista. Lämpimällä tulee syötyö kevyemmin. Nytkin lounaaksi tekaisin oman version maalaissalaatista. Salaattipohjaan tomaatia, ilman siemeniä. Kurkku samoin ilman siemeniä kuutioina, punasipulia ja paprikaa. Mukaan keitetyt kananmunat ja keittokinkkua (purkista) kuutioina. sit vielä sinappinen kastike sekaan, hyvin maistui helle päivän lounaana.
tiistai 29. kesäkuuta 2010
Kesäisiä salaatteja
Vihdoinkin lämpö suosii lomalaista. Lämpimällä tulee syötyö kevyemmin. Nytkin lounaaksi tekaisin oman version maalaissalaatista. Salaattipohjaan tomaatia, ilman siemeniä. Kurkku samoin ilman siemeniä kuutioina, punasipulia ja paprikaa. Mukaan keitetyt kananmunat ja keittokinkkua (purkista) kuutioina. sit vielä sinappinen kastike sekaan, hyvin maistui helle päivän lounaana.
perjantai 18. kesäkuuta 2010
Yrttejä-Rosmariini
Rosmariini onkin varsin hyvällä mallilla, joten sitä piti ruveta käyttämään. Ekaksi milen kätköistä nousi ajatus tuoreesta focasiasta, päällä rosmariinia ja suolaa. Eikun hyllystä Jamie Oliverin kirja esiin ja sieltä perusleipä taikinan ohje esiin ja vaivaamaan.Osan jauhoista korvasin vehnänleseellä, näin tulee enempi kuituja. Vaivaamisen ja kohottelun jälkeen pellille ja päälle nin ihanaa rosmariinia, hyvää suolan kukkaa(Pariisin tuliaisia) ja sopivasti oliiviöljyä.
Uuniin muutamaksi kymmeneksi minuutiksi ja sit vielä maltaa odottaa, niin nautinto on valmis.Menee ihan sileenkin, mutta väliin voi tietysti laittaa vaikka mozzarellaa ja tomaattia.
Yrttejä-Baslika
Kovaa vauhtia yrtit ovat kasvamassa, mutta vauhti ei riitä joten oli pakko turvautua kaupan basilikaan. Kun himotti tehdä pestoa eli kaupasta pari nippua baslikaa, kaapista pinjan siemeniä ja hyvää oliiviöljyä sekä parmesaania. Eikun sopivassa suhteessa morteliin ja jauhamaan. Lopputulos varsin maistuva, mozzarellan ja tomaatin kera meni koko satsi. Omaa basilikaa odotellessa!!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)