Perjantain pukkunaposteluun. Jostain syystä iskee salsan himo ja ei se lähde kuin itsetekemällä. Ei pysty enää kaupan tekeleitä syömään(ei moneen vuoteen). Näiten kanssa onnyttemmin dipattu kantolan ruissipsejä, ovat paljon kevyempiä kuin maissilastut.
Salsaan tarvitaan:
Kaksi keskikokosta sipulia, hienonnettuna
Chiliä tuore tai kuivattua
Tomaattimurskaa valutetuna
Mustapippuria
Öljyä
Viinietikkaa
Suolaa
Kuulotetaan sipulija chili öljyssä, lisätään tomaatti ja muuta aineet.
Annetaan kiehua jonkin aikaa ja jäähdutetään.
Määrät ovat suuntaa antavia, jokainen voi itse lisätä tomaattia tai sipulia milensä mukaan.
