"On vaikea valmistaa mitään hyvää kehnoista aineksista,
mutta on varsin helppoa tärvellä ensiluokkaiset ainekset"Charles Gundel

sunnuntai 25. huhtikuuta 2010

Salsaa


Perjantain pukkunaposteluun. Jostain syystä iskee salsan himo ja ei se lähde kuin itsetekemällä. Ei pysty enää kaupan tekeleitä syömään(ei moneen vuoteen). Näiten kanssa onnyttemmin dipattu kantolan ruissipsejä, ovat paljon kevyempiä kuin maissilastut.

Salsaan tarvitaan:

Kaksi keskikokosta sipulia, hienonnettuna
Chiliä tuore tai kuivattua
Tomaattimurskaa valutetuna
Mustapippuria
Öljyä
Viinietikkaa
Suolaa

Kuulotetaan sipulija chili öljyssä, lisätään tomaatti ja muuta aineet.
Annetaan kiehua jonkin aikaa ja jäähdutetään.
Määrät ovat suuntaa antavia, jokainen voi itse lisätä tomaattia tai sipulia milensä mukaan.

sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Pitzaa ja pastaa



Kameraa selatessa sattui silmään, muutama talven aikana tehty ruoka, joita ei ole tullut blogiiin laitettua. Pitza himo iskee juskus, yleensä perjantaisin. Liekkö mainoksen seurausta.Tuli site tehtyä kebabpitzaa, kun kylmiöstä löyityi itse tehtyä kebab-lihaa. Ei ollut pahaa ollenkaan. Pohja on on Jaimien keittokirjasta, mielestäni siitä tulee hyvä rapea, kun osan jauhoista korvaa durumvehnällä.

Broileria, pastaa, mangoa ja kermaa. Niistä syntyy taivaallista pastaa, senkun kruunaa vielä paholaisenhillolla. Kyseinen hillo on Puljongin valikoimista.

Syksyisiä makuja


Pakastinta kaivellessa, tarttui muutaman pussi kanttarelleja silmään. Kiitos Mummon niitä on riittänyt syötäväksi. Siitäpä sitten sunnuntain ruokaa värkkäämään. Seuraksi kanan filettä ja tietysti keitetyt perunat (tässä talossa ei perunaa yleensä syödä), kaiken kruunuksi kanttarelleista tehty muhennus. Tietys vielä salaattia. Menee vielä sarjaan kevyet ruuat, koska kerman valinalla saa muhennoksesta kevyemmän