"On vaikea valmistaa mitään hyvää kehnoista aineksista,
mutta on varsin helppoa tärvellä ensiluokkaiset ainekset"Charles Gundel

sunnuntai 11. heinäkuuta 2010

Kesän avaus hampurilaiset



Kesän avauksen hampurilais kekkerit veneähtivät aika pitkälle normaalista. Tosin kelit alkavat kyllä olla vasta nyt kesäiset. Olen pitkään käyttänyt pihvien ohjeena Jamie Oliverin kirjasta "Alastoman kokin paluu" löytyvää Botham-purilaisen ohjetta, sillä tavalla pihvit kun maistuvat mielestämme mahtavilta. Nyt vielä grillasin ne hiiligrillillä niin niihin saatiin kunnon grillaus aromi.

Botham-purilaiset
1 kg paistjauhelihaa
2 keskikokoista punasipulia(kuori ja silppua)
2 munaa
1-2 kourallista leivänmuruja(käytin ruiskorppujauhoja)
1 rkl korianterinsiemeniä murskattuna
1 pieni hyppysellinen jeeraa
1 kukkurapäinen tl dijon sinappia
suolaa ja vastarouhittua mustapippuria

Sekoita kaikki aineet. Käytä leivän muruja tarpeen mukaan sitomaan ja keventämään taikinaa. Muotoile haluasimasi kokosiksi pihveiksi. Paista uunissa 230 astetta tai grillissä. Mukaan haluamisia lisukkeuta kuten cheddaria, salaattia, punasipulia ja majoneesia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti